Hledáš, hledám, hledáme

Právě ta nervozita způsobuje to, že děláme chyby. Odehrává se to v našem mozku. Někdy je skutečně na škodu jej mít, no ne?

Když něco hledá stroj, většinou chyby nedělá. Mozek sice nemá, ale potřebné nejde rychleji než člověk, a to byste nevěřili, jak rychle to umí.

nápis

Vezměme si třeba váš počítač a jeho vyhledávač. Že tam nic takového nemáte? Ale máte, jen tomu říkáte Google. Ano to je vyhledávač a Google je jeho název. Mimochodem není sám, ve světě počítačů, potažmo internetu je jich povícero, například Yahoo, Seznam, Bing a tak podobně.

Každý tento nástroj dělá to, co má v popisku, tedy vyhledává. Po zadání slova projde on a jeho pomocníci obrovské množství serverů a během sekundy vám zobrazí to, co jste zadali do jeho hlavního pole. A pokud nějakou stránku nenašel, nebo nezobrazil, není to jeho chyba. Ona tam asi bude, ale třeba až na páté straně. Proč?

SEO

Inu, na to není zase ta složité odpovědět. I vy, když něco hledáte a je takových věcí více, je můžete házet do krabice a pak se v tom hrabat znovu. Lépe je však klást předměty vedle sebe na stůl nebo jinou plochu, kde je přehledně uvidíte a hned je můžete relevantně řadit. Přesně totéž dělá vyhledávač. Nalézá stránky se stejným slovem a přehledně jej řadí na plochu vašeho monitoru. Od té nejrelevantnější, kterou dá nahoru. A za to může optimalizace webu pro vyhledávače. Není-li web optimalizován, vyhledávač je posune níže. A tak to udělá vždy, při nalezení relevantnější stránky. A proto se musí web neustále optimalizovat, aby zůstal mezi těmi nalezenými stránkami nahoře, a ne někde na chvostu dění. A tomu všemu se říká SEO. Což je řada úkonů, která web optimalizuje. Každý vyhledávač má jiné algoritmy, které mu velí, co přesně má brát v potaz, proto je třeba vědět, pro který vyhledávač má být web optimalizován. Teprve pak je zajištěn dobrý výsledek.