Na internetu dnes nakupuje snad každý z nás. Najdeme zde totiž vše, včetně například oblečení. Jedním z takových známých obchodů je i About You, který se právě na oděvy specializuje. A podobně jako mnohé jiné, i tento má různé akce, jako jsou například slevové kupony, které mohou zákazníci uplatnit. Zde se však nabízí otázka, zda se tyto About You slevové kódy skutečně vyplatí. Přeci jen, podobně jako jakákoliv jiná promoakce je i toto snaha onoho obchodu o dosažení vyšších zisků. Proto je pochopitelné, že pro zákazníky nemusí být až tak výhodné, jak se na první pohled může zdát.
Samozřejmě, uváděná sleva je reálná. Skutečně ono oblečení dostanete za nižší částku. Ovšem to ještě neznamená, že to pro nás je výhodné. Z jakého důvodu? Tyto slevy fungují na principu FOMO efektu. Obvykle jsou časově omezené, a podvědomě tak nutí zákazníka, aby je využil dříve, než vyprší. Tím pádem si v daném obchodě nakoupí, i když tam ve skutečnosti nic nepotřebuje – přeci nenechá propadnout tak výhodnou nabídku. Je pravdou, že právě u oblečení jsou výrobní náklady podstatně nižší, než je koncová prodejní cena. I to je důvod, proč si mohou dovolit prakticky neustále dávat na své zboží i poměrně vysoké slevy, aniž by na tom prodělali.
To však také znamená, že se nemusíme bát, že nám kód vyprší. Je totiž více než pravděpodobné, že nám velmi brzy přijde další, a možná s ještě lepší slevou. Pokud bychom tedy chtěli všechny tyto akce využít, prakticky by to znamenalo, že bychom neustále nakupovali. Je tedy jasné, že se v podstatě jedná o další past na zákazníka. Je pak jen na nás, abychom ji využili, ale nespadli do ní. V ideálním případě slevový kód využijeme pouze tehdy, pokud budeme něco skutečně potřebovat. Pak se nám to vše opravdu vyplatí, a my skutečně ušetříme peníze – což by měl být hlavní cíl veškerých slevových akcí.