Přetrénování


· Poznejte symptomy. Přetrénování se často dá předejít. Dbejte zejména na to, aby vaše cvičení nebylo příliš jednostranné, abyste svému tělu dali dostatek prostoru pro regeneraci, a abyste v životě měli i jiné zájmy než jen tělocvičnu nebo atletický ovál. Pravidelnost je sice v tréninku důležitá, ale občas je lepší dát si jeden den neplánovanou pauzu a vyrazit do kina nebo na pivo. Cvičení musí být zábava, ne otravná povinnost. Jestliže máte pocit, že vás trénink začíná unavovat, než aby vám dělal radost, zkuste něco změnit: vyrazte do nových lokalit, zařaďte nové cviky nebo začněte váš oblíbený sport prokládat něčím jiným.
činky

· Když už na to dojde. Pokud už jste do propasti přetrénování spadli, není nic ztraceno. Cesta zpátky bude sice složitější, ale je možná. Především, nebojte se na nějakou dobu úplně vysadit. Tím vám neradíme, že byste se měli z atleta proměnit v gaučáka, ale klidně si od svého koníčka na nějakou dobu úplně odpočiňte, a zkuste něco nového. Běháte? Zkuste plavání, kolo nebo třeba squash. Chodíte do posilovny? Začněte běhat venku. Díky tomu se udržíte ve formě, ale zároveň si dáte tolik potřebnou pauzu. S návratem nespěchejte. V pravý čas jistě sami ucítíte, že do toho máte znovu chuť, a díky jiným zájmům nepřijdete o všechnu kondici. Využijte pauzu také k reflexi na to, co vám vadí. Možná vám přestal vyhovovat přístup trenéra nebo něco jiného. Lidé se mění, a to, co vám před rokem nebo dvěma připadalo super, vás teď může otravovat. Pokud něco takového najdete, změňte to. Zkuste třeba jinou posilovnu, trenéra s jinou filosofií nebo trénink v jiných časech. Nebuďte také slepí ke změnám ve vašem životě a k jejich vlivu na váš trénink, a využijte pauzu k tomu, abyste si na nové situace zvykli.
muž v posilovně

· Návrat zpátky. Jak již bylo řečeno, nikam se nežeňte. Hlava si potřebuje odpočinout stejně jako tělo. Až budete připravení, vracejte se pomalu. Nesnažte se hned navázat tam, kde jste skončili. Hlavní má být radost a dobrý pocit ze sebe, ne vteřiny nebo uběhnuté kilometry. 

Přetrénování
Ohodnoťte příspěvek